Çanakkale Gezisi Hatırası :)(:

Tekirdağ Şarköy, Bolu Dağı, Bolu Abant Gölü ve Sapanca Gölü gezilerimizden sonra sırada Çanakkale gezisi vardı. Geçen hafta Abant gölü manzarası ziyafeti sırasında ya da Bolu dönüşüydü sanırım bu hafta kesinkes gitmeyi kafaya koyduk. Geçen seneden beri gitmeyi planladığımız bir yerdi. Hatta geçen sene arabamız yoktu da minibüslü turlarla gitmeyi planlıyorduk 😛 Dışarıya pek de açık olmayan bir çift olarak birkaç kişilik şehir turları bizi çokta açmazdı sanırım :Pp “Ne bakıyon sevgilime nan”, “sussanayınız beyefendi amma da konuştunuz ” filan.. Böyle tanımadığımız kişilerle kıç kıça, burun buruna muhabbetler bayar vede bozar bizi abicim. O yüzden bizbize dumduma gitmeyi daha çok seviyoruz aşkımla.

Pazar sabahı 7 gibi yola çıkıp 800 km. yol teptikten sonra gece 1 gibi evdeydik. Mayıs sonu gittiğimiz Şarköy yolunun soldan sağ tarafa alınmış olduğunu gördük bu arada, gidecekseniz bu resim size belki yardımcı olabilir :)(:

tekirdag-sarkoy-yol-ayrimi-tabelasi

Ve Çanakkale’ye doğru devam ettik. Keşan’ı geçince Çanakkale’ye bir adım daha yaklaştık.

kesan-canakkale-ipsala-hudut-yunanistan-yol-ayrimi

canakkale-yollari-canakkale-sahilleri

canakkale-kilitbahir-kalesi-girisi-morto-koyu1

Çanakkale’de ilk olarak Kilitbahir’e gittik. Kilitbahir kalesine çıktık. Girişin kişi başı 3 tl. olduğunu belirteyim. Paradays usta buna baya homurdandı her zamanki gibi :)) Haklıydı bence. Yerli turistlerden ücret alınması bana da çok saçma geliyor.. Kilitbahir kalesi girişindeki görevli, daha geçenlerde bir kişinin hayatını kaybettiğini merdivenlerden dikkatli inip çıkmamızı ve kalenin tepesine çıktığımızda tedbirli davranmamızı tembihledi. Artık daha dikkatli olalım diye mi söyledi bilmiyorum ama yalan olmayacak kadar gerçekçiydi dikkatli olunması gerekliliği. Zira Kilitbahir kalesinin tarihi yapısı gördüğümüz kadarıyla hiç bozulmamış bu yüzden merdivenlerin artı kalenin tepesinin hiç bir şekilde korkuluğu yoktu.

canakkale-kilitbahir-kalesi-merdivenleri

canakkale-kilitbahir-kalesi-merdivenlerinde-havali-bi-adam

canakkale-kilitbahir-kalesi

canakkale-kilitbahir-kalesi2

canakkale-kilitbahir-kalesi-karsisi-dur-yolcu-yazisi

Çanakkale’de Kilitbahir kalesi karşısındaki tepede Gelibolu Savaşı’na atfen:

Dur Yolcu! Bilmeden gelip bastığın bu toprak, bir devrin battığı yerdir. (NECMETTİN HALİL ONAN)

kilitbahir-kalesi-gelibolu-canakkale

Gelibolu Kilitbahir Kalesinden sonra Morto koyunu (Fransız askerlerinin mezarlığını) geçtik, Yahya Çavuş şehitliklerine gittik. Ordan da Çanakkale Şehitleri Abidesine uzadık.

Tarihi milli park olarak korunan şehitlik alanlarında toplam 500.000 askerimiz yatıyor. Sadece 94 yıl önce, Onlar; ülkemiz ve özgürlüğümüz için savaşıyordu..

canakkale-sehitlikleri-abidesi

gelibolu-canakkale-sehitlikleri-abidesi-mechul-asker-mezari-fotografi

Çanakkale gezimizde yine yüzlerce fotoğraf çektik :)) Bugünlük bu kadar ekliyorum. Yarın Çanakkale Ege sahillerinden bir kaç fotoğraf ve belki bir iki kısa video Tabi bebeğimle çekildiğim fotoğraflardan da bir kaç tane ekleyebilirim :)(:

Çanakkale Gezisi Hatırası :)(:” hakkında 4 yorum

1. ”Çanakkale Gezisi Hatırası :)(:” Konusunda 7 Yorum Yapılmış
    1.ebloog demiş ki:

June 23rd, 2009 at 08:23
    Ovv çok yakınımdan geçmişsiniz tabelalarda Lüleburgaz gördün mü hiç? Edirne gerçekten güzel o kadar gitmişken meşhur camiimizi görmemeniz çok kötü..

2.ebloog demiş ki:

June 23rd, 2009 at 08:24
    Aaa ne Edirne’si ya

3.kalderavolkan demiş ki:

June 23rd, 2009 at 09:26
    İnsanın tüyleri diken diken oluyor
    Geçen yazmıştım Ümraniye belediyesinin öykü yarışmasını kazanan 3 öykünün yayınlandığı bir kitap okuyorum diye. 2. hikaaye çanakkale savaşına 2 aylık bebeğini kayınvalidesine emanet edip erkek kılığına girerek 7 erkek kardeşinin ve eşinin şehit olduğu (daha doğrusu sandığı) cephede şehit düşen 17 yaşındaki MERYEM’i anlatıyordu. Resmen serviste ağladım Üzerine bu şehitlik fotoğrafları, MEÇHUL ASKER…. ((

4.Zeynep A. demiş ki:

June 23rd, 2009 at 09:30
    çilegim fotograflar harika. bakarken duygulu anlar yasadim, bir gün ben de görmek istiyorum oralari.

5.esraycr demiş ki:

June 23rd, 2009 at 10:22
    şehitliği görünce duygulandım

6.Tuana demiş ki:

June 23rd, 2009 at 11:55
    3 yılım geçti Çanakkale’de o zamanlar daha 10 yaşlarındaydım, akşamları kordonda bisikletimle gezmeyi özlemişim farkettim, Çanakkale çok başkadır benim için.

7.çilekli süt demiş ki:

June 23rd, 2009 at 12:41
    eblog, koca koca Çanakkale yazdık evet ne Edirnesi ya Ama Edirne Selimiye Camii’de görmek istediğimiz yerler arasında belirteyim 🙂

k.v, oraya gidip hatta sadece yaptıkları kahramanlıkları düşünüp duygulanmayan bu ülkenin evladı olamaz zaten N.cığım..

zeynep, inşallah bir gün ama sen gitsen eminim daha iyi kareler yakalardın ben acele acele ancak bu kadar çekebildim birde çok kalabalıktı sürekli önüme birileri geçiyordu onlardan fırsat buldukça saniyelik çektiğim kareler bunlar :)) gideceğin zaman hafta içi git daha rahat gezilir hafta içi..

esra, Allah onların hepsinden razı olsun inşallah.

tuana, kordon cidden süperdi denizi ise mis gibi kokuyordu gerçekten de tertemiz bir denizi vardı hayran kaldık.